۴۳ تکنیک تعلیم بازاریابی رو می خواهیم در این پست تعلیم بدهیم در این راستا تحقیقات و آمار اثر داده که بیش از ۶۸ درصد افرادی که با ما سایر تماس نمی گیرند.
آنها فکر می کنند که از نظر ما با سایرین هیچ تفاوتی ندارند. آنها اندیشه می کنند که ما نسبت به آنها بی تفاوت هستیم.

در واقع آنها اندیشه می کنند که از نظر ما ، آنها احد نمونه بقیه هستند .

۱-افراد دوست دارند که دیده شوند ، آدم همنشین ندارند که یگانه مانند بقیه باشند

۲-آدم ها برادر دارند که ما بین اونها و دیگران فرق بگذاریم

حوزه های مکالمه تلفنی برای فروش موفق
حوزه پیش درآمد مکالمه
حوزه انجام و تکمیل مکالمه
حوزه جمع بندی و پسین دادن به مکالمه
حوزه چیرگی های مکالمه
۳-آمارها اثر می دهد که یک مکالمه تلفنی کامیاب ۱۵ درصد از راه واژه ها و ۸۵ درصد مابقی از راه لحن صدا و لحن ادای واژه ها حاصل میگردد.

۴- احتمالاً این نکته از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی با عنوان آراسته بودن ، مرتب بودن و استفاده از لباس رسمی در حین مکالمه کمی شگفت باشد ولی بدانید این آیتم نیز اثر عجیبی در شفا لحن صدا دارد.

۵-قبل از شروع مکالمه تلفنی و برداشتن گوشی حتما چند نفس عمیق بکشید تا آرامش اکثریت در شما برپایی گردد.

۶-پشت تلفن مدام تبسم بزنید.چون تبسم حال شما را خوب می کند و حال خوب شما تاثیری نکوداشتن در حال مشتری خواهد داشت.

۷-تلفن های دلنازک رو در جاهای آرام بزنید.از زدن تلفن در جاهای شلوغ و به اخص در شدامد متمایز امتناع فرمایید.

۸-هنگام مکالمه تلفنی حتما کاغذ و قلم جهت یادداشت برداری از گفتگو های مشتری حتما همراه خود داشته باشید.

۹-بعد از برداشتن گوشی حتما خودتان رو شناسایی کنید.
به عنوان نمونه درود ، سیدی هستم، بفرمایید در خدمت شما هستم

43 تکنیک آموزش بازاریابی
۱۰-موقعی که زنگ می زنید هم خودتان را آغاز شناسایی نمایید.

۱۱-موقعی که گوشی را بر می دارید در صورتیکه فرد روبرو رو می شناسید همانند مثال متن ذیل گفتگو کنید.

سلام ، آقای سیدی چطوری ، نکویی ؟

۱۲-تعارفات در مکالمه و گفتگو تلفنی
یک نمونه :

ببخشید اکنون وقت خوبی هست که با شما صحبت کنم ؟

الان وقت مناسبی هست که چند دقیقه وقت شما رو بگیرم؟

ببخشید الان فرصت دارید که با شما صحبت کنم؟

۱۳-یک مثال دیگه برای آغاز مکالمه و گفتگو تلفنی
می خواستم ۵ دقیقه وقت شما رو بگیرم می خواستم اکنون وقت مناسبی هست با بعدا تماس بگیرم؟

۱۴- یگانه از نکات مهم از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی در گفتمان و مذاکرات تلفنی اگر شخصی را نمی شناسید هرگز از کلمات تخصصی در مکالمه تلفنی بهره گیری نکنید.

۱۵-لحن صدای ما در مکالمات تلفنی باید جدی ، مهربان و پرانرژی باشد.
پرانرژی یعنی سرحال بودن

مهربان بودن یعنی ما فوق وظیفه گفتگو کردن

۱۶-مواقعی که مشتری زنگ می زند و بعضی مواقع سئوال می کند که کی زنگ بزند.
در این موقع شما پیش دستی کنید و بگویید اگر شما سرتان شلوغ است من زنگ بزنم که در اغلب مواقع مشتری می گوید خودم زنگ می زنم.

نکته شغل در این جاست که در این حالت حال نکویی به مشتری دست می دهد.

در این حالت این حس به مشتری دست می دهد که اگر او زنگ نزند شما زنگ خواهید زد.

۱۷-نام مشتری را در ابتدا بپرسید و اسم او را مدام در لابلای گفتگوی تلفنی تکرار کنید.
در این حالت نیز حال خوشی به مشتری دست می دهد و پرماسیدن خواهد کرد که شما را می شناسد و شما برای او آشنا هستید.

۱۸-اگر مشتری کند یا تند صحبت می کند روش گفتگو را از دنباله روی کنید و امثال او گفتگو کنید.

۱۹-یکی دیگر از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی بسیار مهم در مکالمات تلفنی این است به صحبت های مشتری خوب گوش دهید.
دلایل خوب گوش دادن به صحبت های مشتری

ظرفیت مغز انسان برای گوش دادن ۳ مساوی گفتمان و گفتگو کردن می باشد.

اگر انسان به تواند در یک دقیقه ۱۰۰ کلمه گفتگو کند ، در نزدیک ۳۰۰ کلمه را می تواند گوش دهد.

مشتری در حین گفتمان ۱۰۰ درصد مغزش اشغال است در صورتیکه فقط ۳۰ درصد مغز شنونده مشغول می باشد.

بنابراین باید این ۷۰ درصد آزاد مغز در اثناء شنیدن رو مهار کنیم .

حواسمان پرت نشود ، به چیزهای دیگر پروا نکنیم و گفتگو مشتری رو با صحبت خودمان قطع نکنیم.

اصول فروش تلفنی
۲۰-شنیدن یک پیشه غیرارادی است ولی گوش دادن یک شغل ارادی ، پس هنگام مکالمه خوب گوش دهید.

۲۱-بهتر است پس از شنیدن هر قسمت از گفتگوهای مشتری کمی درنگ کنید و سپس استجابت دهید.

۲۲-در مکالمات تلفنی از کلمات رسمی استفاده نمایید.
به عنوان نمونه :

به جای به بچه ها میگم پیشه شما رو سپریدن بدهند .

بگویید به همکارانم می گویم که پیشه شما را اتمام بدهند.

به جای نمی دونم بگویید اطلاع ندارم.

۲۳-جملات ممنوعه
از جملات پایین هرگز در مکالمات تلفنی استفاده نکنید.

تازه استخدام شدم نمی دونم.

مشکل شما رو خیلی ها دارند.

میشه فردا زنگ بزنید.

۲۴-آنچه که در جستار ۴۳ تکنیک تعلیم بازاریابی باید به آن خیلی دقت داشت این است که به مشتری های معترض و خشمگین پروانه بدهید داد و فریاد بزنند ، نق بزنند
در بیشتر موارد آنها پیگیری اخذ حقشان نیستند بلکه می خواهند تهی سازی روانی شوند و حقشان به رسمیت شمرده شود.

۲۵-در مکالمات تلفنی به پیگیری گناهکار نگردید ، مهم نیست گناهکار شما باشید یا مشتری .

۲۶-از مشتری سئوالات کوتاهی نپرسید که جواب اختصار داشته باشد .

۲۷-از مشتری طوری سئوال کنید که کلی برایتان صحبت کند.

۲۸-به مشتری عصبانی یک سررسید اندک برای پاسخگویی دهید.
نگویید بعدا بررسی می کنم یا پاسخ می دهم.

۲۹-در واپسین،انجام مکالمه و مذاکره تلفنی حتما نام مشتری رو مجددا تکرار کنید و با تبسم خداحافظی کنید.

۳۰- باز هم گرد از نکات خیلی مهم در ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی این است هرگز و هرگز و تحت هیچ شرایطی شما مکالمه رو قطع نکنید بگذارید ابتدا مشتری گوشی را بگذارد پس شما تلفن و مکالمه رو قطع نمایید.

۳۱-در هر تماس تلفنی شما کمتر از ده ثانیه فرصت دارید که تعیین کنید که آیا این مکالمه برای مشتری فایده و منفعتی به همراه دارد یا خیر؟

۳۲-هرگز از مشتری نخواهید که در همان ابتدا مکالمه تصمیم گیری پایانی را سپریدن دهد.
ابتدا مزایای پیشه را برای او شرح دهید و آرام آرام او را به سمت تصمیم گیری هدایت نمایید.

تکنیک های بازاریابی تلفنی
۳۳-با سئوالاتی هوشمندانه حس مالکیت به مشتری القاء نمایید.
مثلا به او بگویید فرض نماییم این خودرو رو شما از من خریداری نموده اید ، در آن چهره چه حسی خواهید داشت؟

۳۴-برای اینکه بفهمید که رقیبان چه قیمتی به مشتری رهنمود داده اند از او سئوال کنید برای خرید این فرآورده شما چقدر حاضرید خرج کنید ؟

۳۵-هیچ گاه از رقیبان خود بدگویی نکنید.

۳۶-از کسان دیگر برای اعتبار بخشی به کیفیت محصولات خویش استفاده کنید.
مثلا بگویید الی این لحظه کسان زیادی از محصولات ما خریداری نموده اند.

آموزش فروش تلفنی

۳۷-بدون هیچ واهمه و استرسی به مشتری پیشنهاد خرید محصولات را بدهید.

۳۸-به عنوان مشتری با رقیبان خویش تماس بگیرید و از قیمت محصولات آنها و نیز از روش های تصادف با مشتری اطلاعات جدید بدست آورید.

۳۸-حداکثر پس از ۳ بار زنگ ، تلفن را جواب دهید.

۳۹-درحین مکالمه ، صدای خویش را ضبط کنید.و به آن گوش دهید لغایت کاستی ها پیشه مشخص گردد.

۴۰-مبلغ خدمات یا بها محصولات خویش را خیلی تند اعلام نکنید.

۴۱-در صورت عدم خرید محصول از طرف مشتری دست کم ۳ بار به مشتری زنگ بزنید.

۴۲-شما در مکالمه تلفنی حداکثر ۵ دقیقه سررسید دارید با خوشنودی مشتری را برای خرید فرآورده جلب نمایید.

۴۳-در مکالمه تلفنی کوشش کنید بلند و شمرده صحبت نمایید.

گوشی جدید ویوو با دوربین کشویی سلفی دوگانه 32 مگاپیکسلی

عرضه گوشی جدید نوکیا با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

آیفون 8 چه فناوری‌های جدیدی دارد؟

عرضه اولیه گوشی‌های تاشوی سامسونگ چقدر است؟

امنیت VoIP بیشتر است یا امنیت خط تلفن معمولی؟

نسل بعدی اپل واچ احتمالا مجهز به یک دکمه تاج دیجیتالی لمسی و مسطح خواهد بود

حل مشکل کند شدن گوشی اندروید ؛ چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟

مشتری ,مکالمه ,تلفنی ,، ,رو ,زنگ ,به مشتری ,مکالمه تلفنی ,۴۳ تکنیک ,در این ,تکنیک آموزش ,تکنیک آموزش بازاریابی ,تکنیک تعلیم بازاریابی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


John's page bankkala خرید اینترنتی novinirana مطالب اینترنتی tamir-mobile android2020 مقاله های جالب و خواندنی | آموزش و تکنولوژی مطالب اینترنتی پی اس ان ساپورت | ریکاوری و دی اکتیو اکانت PSN
دزدگ